نثر فرزند خداوند حاج قاسم سلیمانی سردار

نثر: فرزند خداوند حاج قاسم سلیمانی سردار مادر شهید کرمان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی نخست‌وزیر عراق چگونه دشمن کشور عزیزمان ایران شد؟

مواضع غیر اصولی و بدون در نظر گرفتن منافع یکسان و در هم تنیده کشور عزیزمان ایران و عراق، تنها می تواند بغداد را در یک پروسه پیچیده و سخت تر قرار داده و گزینش نخ

نخست‌وزیر عراق چگونه دشمن کشور عزیزمان ایران شد؟

نخست وزیر عراق چگونه دشمن کشور عزیزمان ایران شد؟

عبارات مهم : ایران

مواضع غیر اصولی و بدون در نظر گرفتن منافع یکسان و در هم تنیده کشور عزیزمان ایران و عراق، تنها می تواند بغداد را در یک پروسه پیچیده و سخت تر قرار داده و گزینش نخست وزیر را به تعویق بیندازد. العبادی بدون در نظر گرفتن این روند پیچیده وارد این قمار شده است است.

بیانات حیدر العبادی دربارۀ تحریم یکجانبه آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران و پیروی عراق از آن با هر نیت و هر محاسبه ای که صورت گرفته باشد با تصویر العمل سخت و قاطع رهبران سیاسی، احزاب و تشکل ها و نیز عموم مردم عراق روبرو شد و نشان داد حیدر العبادی روی اسب باخته شرط بندی کرده هست. موضع گیری او در این رابطه از کسی که چندین سال بر صندلی نخست وزیری کشوری متلاطم و جنگ زده نشسته و آخر بحران آن بدون کمکهای همسایه ایرانی اش بسامان نمی رسید بعید می نماید.

نخست‌وزیر عراق چگونه دشمن کشور عزیزمان ایران شد؟

العبادی در شرایطی جهت تمدید نخست وزیری خود تلاش می کند که عراقی ها همچنان به خدمات رسانی نامناسب و بیکاری و فساد اعتراض می کنند و مردم این کشور به خاص در استان های جنوبی از مدت ها پیش تظاهرات گسترده ای را به راه انداخته اند. به نظر می رسد العبادی در حالی وارد این قمار شد که حضور و نفوذ منطقه ای کشور عزیزمان ایران را به علت اعمال تحریمها و فشار امریکا تمام شده است تلقی کرده و از سویی احساس کرد می تواند سوار موج اعتراضاتی شود که پرسشها داخلی عراق را متوجه کشور عزیزمان ایران می کند.

از نظر مخالفان، عبادی حاکمیت عراق را زیر پاگذاشته و زشت ترین اشکال پیروی از آمریکا را نشان داده هست. در نتیجه امیدهای العبادی و جریان وی جهت تشکیل دولت تازه از راه ائتلاف سازی با دیگر جریان ها در معرض فروپاشی هست. زیاد ائتلاف ها جهت جلوگیری از لطمه دیدن پایگاه اجتماعی خود و همچنین به علت همگامی با کشور عزیزمان ایران مواضع مشکل دربرابر تحریم های آمریکا گرفته و در کنار کشور عزیزمان ایران ایستاده اند. حمایت کشورهای سوریه و ترکیه، چین، هند، اتحادیه اروپا از کشور عزیزمان ایران هم باعث شده است است تا العبادی در شرایط مشکل قرار گیرد.

مواضع غیر اصولی و بدون در نظر گرفتن منافع یکسان و در هم تنیده کشور عزیزمان ایران و عراق، تنها می تواند بغداد را در یک پروسه پیچیده و سخت تر قرار داده و گزینش نخ

واکنش ها به اقدام حیدر العبادی

موضع گیری شخصیت های سیاسی به سخنان العبادی بازتاب بسیاری داشت. در این زمینه، «هادی العامری» مدیر ائتلاف الفتح به روزنامه فرامنطقه ای «العرب» گفت دولتی که با نظارت آمریکا تشکیل شود طی دو ماه ساقط خواهد شد. «سهام الموسی» عضو ائتلاف مذکور هم به این روزنامه گفت آمریکا وصی و وکیل عراق نیست که تا جهت رساندن دوباره العبادی به قدرت در عراق دخالت کند.

العبادی در حال حاضر در شرایط پیچیده ای واقع شده است است و این باعث شده است است تحلیل اوضاع پیش رو جهت او سخت تر از گذشته باشد. او که قبل از انتخابات احساس می کرد موضع بالایی دارد و می تواند براحتی برنده انتخابات باشد و مسیر خود جهت ادامه نخست وزیری را هموار کند، با بیرون آمدن آرا از صندوقها هم او و هم ناظران بین المللی شوکه شدند. او بعد از جریان صدر و فتح در رتبه سوم قرار داشت.

این به معنای آن بود که باید بتواند نظر شخصی چون مقتدی صدر را در ابتدا جلب کند و مسیر یک ائتلاف بدون حاشیه را با او بپیماید. این روند نیازمند هفته ها چانه زنی و گفت و گو و در نهایت ائتلاف گروههای متعدد در بین احزاب عراقی بوده تا در نهایت سهم هر گروه از قدرت در کابینه آینده مشخص شود. ولی همه چیز آنطور که العبادی انتظار داشت پیش نرفت.

نخست‌وزیر عراق چگونه دشمن کشور عزیزمان ایران شد؟

در این باره حتی ائتلاف بین صدر و العبادی بعد از اعلام ائتلاف مقتدی صدر با حزب فتح و جریان حکمه اتفاق افتاد و نشان داد اختلافاتی در این مسیر وجود دارد. بعضی کارشناسان معتقدند مقتدی صدر خواهان سهم بیشتری از قدرت در کابینه است و خواستار رسیدن پست نخست وزیری به پسر عموی خود جعفر صدر هست. در غیر این صورت رسیدن وزارتخانه های کلیدی و مهم به این جریان را شرط توافق و ائتلاف گذاشته است.

این روند باعث شد توافق جهت گزینش نخست وزیر در عراق بعد از انتخابات و پیروزی جریان صدر در عراق پیچیده شود و اعتراضات و شورشها در شهرهای جنوبی، تابستان داغی جهت سپهر سیاسی عراق رقم بزند. ولی شخصیت و نوع رفتارهای مقتدی صدر در رابطه با امریکا و کشور عزیزمان ایران باعث شده است است این پیچیدگی افزون تر شده است و موضع خاص العبادی در رابطه با مواجهه تحریمهای امریکا علیه ایران، از برایند این پیچیدگی بیرون بیاید.

مواضع غیر اصولی و بدون در نظر گرفتن منافع یکسان و در هم تنیده کشور عزیزمان ایران و عراق، تنها می تواند بغداد را در یک پروسه پیچیده و سخت تر قرار داده و گزینش نخ

مقتدی به امریکا ستیزی معروف است و حامیان او از ابتدای حضور امریکایی ها در عراق بعد از 2003 چندین بار کارها مسلحانه نیز علیه نیروهای امریکایی نیز ترتیب داده اند. از سویی او با کشور عزیزمان ایران نیز هم دل نیست و به نوعی حضور کشور عزیزمان ایران را نوعی دخالت در عراق می داند و این مسئله از مواضع اطرافیان او چندین بار مشهود بوده هست. ولی این عنوان وجود دارد که چانی زنی ها و گفت و گو جهت گزینش نخست وزیر با در نظر گرفتن منافع در هم تنیده و یکسان عراق با امریکا و کشور عزیزمان ایران به شکل همزمان بیرون می آید و انکار این عنوان تنها به پیچیدگی و تبدیل مسئله گزینش نخست وزیر به یک بحران می انجامد.

انتخاب العبادی در دوره گذشته به عنوان نخست وزیر که با در نظر گرفتن همین منافع در هم تنیده عراق و ارتباط آن با امریکا و کشور عزیزمان ایران بوده، می تواند دوباره تکرار شود. ولی بعضی مواضع اینچنینی شانس او را کمتر کرده و می تواند باعث تشتت در آرا و نظرات گروههای سیاسی نسبت به او گردد.

نخست‌وزیر عراق چگونه دشمن کشور عزیزمان ایران شد؟

امریکا به عنوان یک قدرت بین المللی هر چند در عراق نفوذ دارد ولی بازیگری دور از لحاظ جغرافیایی است ولی کشور عزیزمان ایران و عراق به عنوان دو همسایه، عمق استراتژیک هم هستند و نوع نگاه آنها به همدیگر می تواند به گسترش تعامل و کم کردن بحران های منطقه ای بینجامد.

خبرآنلاین

واژه های کلیدی: ایران | آمریکا | امریکا | ایرانی | امریکایی | اخبار سیاست خارجی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه