نثر فرزند خداوند حاج قاسم سلیمانی سردار

نثر: فرزند خداوند حاج قاسم سلیمانی سردار مادر شهید کرمان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار بین الملل مهر و موم‌ تاسیسات هسته‌ای موقتی و عادی است / کمالوندی

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی افزود: عکسبرداری از تاسیسات هسته ای مربوط به برجام نبوده و طبیعی است.

مهر و موم‌ تاسیسات هسته‌ای موقتی و عادی است / کمالوندی

کمالوندی: مهر و موم تاسیسات هسته ای موقتی و عادی است

عبارات مهم : آژانس

سخنگوی شرکت انرژی اتمی گفت: مهر و موم تاسیسات هسته ای موقتی و عادی هست.

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی افزود: عکسبرداری از تاسیسات هسته ای مربوط به برجام نبوده و طبیعی است.

مهر و موم‌ تاسیسات هسته‌ای موقتی و عادی است / کمالوندی

کمالوندی راجع به بی توجهی آمریکا به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی کشور عزیزمان ایران به تعهدات برجام و ادامه فشارها و نقض برجام از جانب کاخ سفید گفت: یک طرف عنوان تعهدات ماست که آژانس هشت بار پایبندی ما را تأیید کرد و هیچ کسی نیست که بگوید کشور عزیزمان ایران تعهداتش را اجرا نکرده است.

وی افزود: البته بعضی افراد تند در داخل آمریکا هستند ولی درون دولت آمریکا حتی آقای ترامپ نیز هیچ وقت نگفته است که ما برجام را نقض کرده ایم بلکه ادعایش را با تعبیری چون پایبند نبودن ما به روح برجام بیان کرده است گرچه بعضی کشورهای عربی نیز ممکن است حرف هایی در این خصوص زده باشند.

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی افزود: عکسبرداری از تاسیسات هسته ای مربوط به برجام نبوده و طبیعی است.

کمالوندی، طرف دیگر عنوان را مربوط به تعهدات طرف برابر دانست و تصریح کرد: آنان اگر چه پرسشها را روی کاغذ حل کردند ولی چه در دولت قبل و چه در دولت کنونی آمریکا با بیانات متفاوت تلاش کردند استفاده کشور عزیزمان ایران از منابع برجام را با مسئله مواجه کنند که این طبعاً به علت اختلافات عمیقی است که همواره وجود داشته و هست.

وی در گفت وگو با صدا و سیما گفت: البته از دشمن نباید انتظار داشته باشیم آنچه را می خواهیم انجام دهد این بخشی از واقعیت است و بارها اشاره کرده ایم که به رغم اجرای تعهدات ما، آنان در بندهای 26، 27 و 29 برجام کارها خلاف برجام داشته اند و در عین حال مدعی هستند که اجرای قانون کاتسا و مانند آن نقض برجام نیست حال آنکه به نحوی تحریم هایی که برگشته بود جایگزین می کند.

معاون شرکت انرژی اتمی با تاکید بر اینکه هیئت عالی نظارت بر برجام باید این مباحث را بررسی کند، هشدار داد: همانطور که وزیر امور خارجه اعلام کرد اینطور نیست که جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران بخواهد یک طرفه تعهداتش را انجام دهد و در بلندمدت از منافع برجام استفاده نکند.

مهر و موم‌ تاسیسات هسته‌ای موقتی و عادی است / کمالوندی

کمالوندی گفت: البته در نتیجه اجرای برجام بسیاری از پرسشها مانند بیمه ها، کشتیرانی و فروش نفت حل و فصل شده است ولی بعضی پرسشها به خاص در مورد بانک های بزرگ باقی مانده است.

وی افزود: بانک های کوچک ارتباطاتشان برقرار شده است ولی بانک های بزرگ و سرمایه گذارانی که تابع تعداد اندکی از شرکت ها و بانک های بزرگ هستند مرعوب شده است اند و انتظار اینکه این بانک ها و سرمایه گذاران تشویق شوند واقعی نیست البته باید روش هایی بیابیم که ترسشان از بین برود.

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی افزود: عکسبرداری از تاسیسات هسته ای مربوط به برجام نبوده و طبیعی است.

کمالوندی تاکید کرد: در این چارچوب از اروپایی ها خواسته ایم که صرفاً به موضع گیری در حمایت از برجام اکتفا نکنند بلکه باید این مواضع با بعضی کارها عملی توأم باشد چنانکه اعلام کرده اند در پی این هستند که اگر آمریکا بخواهد تحریم ها را ادامه دهد با روش های دیگر بتوانند جهت شرکت هایشان پوشش های بیمه ای ایجاد و خطر جریمه های آمریکا را جبران کنند.

سخنگوی شرکت انرژی اتمی گفت: البته آمریکایی ها نیز مدعی اند که تعهداتشان را اجرا می کنند ولی به نحو دیگری تحریم های برداشته شده است را جایگزین می کنند.

مهر و موم‌ تاسیسات هسته‌ای موقتی و عادی است / کمالوندی

وی تاکید کرد: بعد از تأیید نشدن پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام از جانب ترامپ و ارجاع آن به کنگره، در مقطع حساس و مهمی قرار داریم و اینجاست که مسئولان ذی ربط در هیئت عالی نظارت بر برجام باید به جمع بندی نهایی برسند و ما در شرکت انرژی اتمی مسئول اجرای دستورها هستیم.

کمالوندی بار دیگر هشدار داد: اگر قرار بر بازگشت به گذشته باشد قطعاً از نظر میزان و سطح غنی سازی، تولید آب سنگین و بهره برداری از رآکتور به مراتب در جایگاهی بهتر از دوره پیش از برجام باز می گردیم.

وی گفت:​ البته در رآکتور خنداب اراک ترجیح ما این است که بتوانیم رآکتور باز طراحی شده است داشته باشیم حتی در شرایط بدون برجام که این به نفع ماست هم در کیفیت و هم کارآیی، ولی چه بسا همزمان هر دو را انجام دهیم به نحوی که هم باز طراحی را داشته باشیم و هم رآکتور قبلی را درست کنیم.

معاون شرکت انرژی اتمی افزود: بنابراین اگر قرار بر بازگشت به عقب باشد، دست ما بسته نیست و از قبل آینده نگری های مورد نیاز را کرده ایم، گرچه امیدواریم به پیمانی که بسته ایم پایبند باشند که در این صورت به نفع همه است.

کمالوندی آمریکا را در وضع کنونی در انزوا دانست و تصریح کرد: البته اتحادیه اروپا مجموعه نسبتاً ضعیفی است و اگر بخواهند روی پای خود بایستند کار خیلی دشواری در پیش رو دارند ولی اگر کشورهای دیگر مانند چین و روسیه نیز کنار اروپا قرار بگیرند و اروپا در برابر کارها آمریکا بایستد، واشنگتن مجبور است در سیاست هایش تجدید نظر کند.

وی افزود: اکنون نیز آمریکا در وضعی واقع شده است است که از نظر سیاسی و حتی از جنبه نظامی در منطقه ضعیف است و در شرایطی نیست که بتواند تعیین وظیفه کند با این حال ما کارها مورد نیاز و کافی را مد نظر داریم و با تدبیر و مواظبت با قضایا برخورد می کنیم.

کمالوندی گفت: هیئت عالی نظارت بر برجام همه تدابیر را در نظر دارد چنانکه از ما درخواست کردند که با چه مواردی می توانیم چه در قالب برجام و چه خارج از آن اقدام کنیم که ما نیز گزینه های مورد نیاز را ارائه و اعلام کردیم همه گزینه ها قابل برنامه ریزی و اجراست و منتظریم که اگر اتفاقی بیفتد از جانب این هیئت به ما اعلام شود.

معاون شرکت انرژی اتمی همچنین راجع به وقت اجرای جلسه هیئت عالی نظارت بر برجام گفت: آخرین جلسه این هیئت حدود 7 – 8 روز پیش برگزار شد و متعاقب آن بود که ما آخرین ملاحظات خود را ارائه کردیم و احتمال دارد باز هم جلسه ای داشته باشد.

معاون امور بین الملل و سخنگوی شرکت انرژی اتمی، مهر و موم بخش هایی از تأسیسات هسته ای کشورمان را موقت و جهت حسابداری مواد هسته ای دانست.

کمالوندی راجع به مصاحبه اخیر آمانو با شبکه سی بی اس آمریکا مبنی بر صدها هزار عکسبرداری و دو هزار پلمپ در بخش های متفاوت هسته ای کشورمان گفت: بخشی از آماری که ارائه شد جهت این است که طرف برابر را متقاعد کند فعالیت های کشورمان تحت نظارت و براق است.

وی افزود: باید در نظر داشت به طور نمونه اگرچه تهیه صدها هزار تصویر از مراکز هسته ای در کشور عزیزمان ایران واقعیت است ولی اگر هر دوربین هر سه ثانیه یک قطعه تصویر بگیرد، در طول روز 30 هزار قطعه تصویر گرفته می شود، تصویر هایی که قرار نیست خارج شود بلکه در همان دوربین ها می ماند تا اگر روزی قرار باشد اتفاقی بیفتد به آن مراجعه کنند.

کمالوندی گفت: البته این مربوط به برجام هم نیست لیکن قبل از برجام نیز این عکسبرداری ها انجام می شد و نه در تأسیسات ما بلکه در تأسیسات همه دنیا وجود دارد و اتفاقاً یکی از علل فعال بودن هر تشکیلات هسته ای این است که دوربین در آنجا راه اندازی است چون اگر فعالیت نداشته باشد به دوربین هم نیاز ندارد.

سخنگوی شرکت انرژی اتمی افزود: راجع به مهر و موم و پلمب نیز همین طور هست، ما قبل از برجام نیز به علل پادمانی و به این علت که حسابرسی مواد تابع بعضی قواعد است مهرهایی را خودمان با هماهنگی آژانس می زدیم تا به عنوان نمونه هنگامی که بخشی از مواد هسته ای از قسمتی به قسمت دیگر انتقال یافته شود به محض انتقال آن مهر و موم ها برداشته می شود.

وی این اقدام را روندی عادی دانست و گفت: شاید اگر بگوییم 2 هزار مهر و موم در تأسیسات هسته ای کشور عزیزمان ایران ممکن است وجود داشته باشد این تعداد در ژاپن می تواند 20 هزار مهر و موم باشد لیکن رفت و آمد مواد هسته ای حتماً تابع بعضی قواعد است و باید این مهر و موم ها انجام شود.

کمالوندی افزود: مهر و موم در کشور عزیزمان ایران مفهوم خاص خود را دارد یعنی بستن و تعطیل کردن، در حالی که در فعالیت های هسته ای هنگامی که می خواهند بخشی از مواد را به جای دیگر انتقال یافته کنند آن را مهر و موم می کنند یا به عنوان نمونه هنگامی که کار در یک مخزن به اتمام برسد و مخزن پر شود آن را مهر و موم می کنند تا از جانب آژانس اندازه گیری شود.

معاون شرکت انرژی اتمی گفت: بنابر این مهر و موم بعضی تجهیزات، عکسبرداری، مراجعات و بازرسی ها مربوط به فعالیت های هسته ای است.

وی افزود: آقای آمانو در مذاکرات اخیرش در پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز اعلام کرد افراد جدیدی که آمده اند اطلاعات دقیقی از پادمان، پروتکل و برجام ندارند و او مجبور است جهت آنان توضیحاتی بدهد تا متوجه شوند.

کمالوندی گفت: حتی اگر از برجام بیرون باشیم و حتی اگر پروتکل الحاقی را نیز اجرا نکنیم باز تعداد زیادی دوربین داریم که هر یک 30 تا 40 هزار تصویر در روز می گیرند که با احتساب دهها دوربین راه اندازی شده، تصویر های زیادی گرفته می شود ولی قرار نیست حتی یک تصویر نیز بیرون برود.

وی افزود: مهر و موم ها نیز دائمی نیست بلکه موقت است و البته جهت بعضی تجهیزات ممکن است چون فعلاً با آن کار نمی کنیم خودمان ترجیح دهیم مهر و موم ها بماند مانند تجهیزات مربوط به فرآوری که خودمان جهت اینکه خیالمان راحت باشد موقتاً مهر و موم آن را داریم.

کمالوندی اضافه کرد: بنابراین مهر و موم ها موقت و جهت راستی آزمایی و حسابداری مواد هسته ای است و طبعاً این توضیحات آقای آمانو شاید جهت یک فرد تازه کار است تا بتواند او را متقاعد کند که رژیم راستی آزمایی نیرومند اعمال و بر همه چیز نظارت می شود و تشخیص او این بوده است که بتواند طرف برابر را که تجارب کافی ندارد، متقاعد کند.

معاون امور بین الملل و سخنگوی شرکت انرژی اتمی گفت: اطلاعات محرمانه فعالیت های هسته ای کشورمان در آژانس انتقال یافته نشده است ولی طبعاً در این باره حساس هستیم.

کمالوندی راجع به دیدارهای نامتعارف آمانو با مقامات آمریکا و نگرانی از درز اطلاعات محرمانه کشورمان افزود: دو عنوان متفاوت را باید از هم جدا کرد نخست، تبادل نظر و صحبت کردن که موضوعی عادی است.

وی گفت: از طرف ما نیز مردها عراقچی، صالحی و بنده با آقای آمانو دیدار کرده ایم خود او نیز در سفرش به کشور عزیزمان ایران به مجلس شورای اسلامی رفت و در دیدار با نمایندگان مجلس به پرسش های متفاوت پاسخ داد بنابراین بخشی از موضوع، عادی است.

کمالوندی افزود: ولی درخصوص انتقال اطلاعات محرمانه تا جایی که می دانم چنین اتفاقی روی نداده است گرچه طبعاً حساسیم در عین حال توصیه مهم این است که به طور کلی نه فقط آمانو که حتی افراد دیگر نیز که باشند، قدرت های بزرگ بر شرکت های بین المللی تأثیرگذارند بویژه آنکه بخش اعظم بودجه این شرکت ها را تأمین می کنند.

وی اضافه کرد: به این علت همواره با نگاه بدبینانه به این عنوان می نگریم و مواظبت های مورد نیاز را داریم به هر حال در دنیایی زندگی می کنیم که بخش مهمی از شرکت های بین المللی تحت تأثیر قدرت ها هستند و نمونه اش را دیدیم که آمریکا با یونسکو چه کرد یا از پیمان بین المللی جَوی بیرون آمد.

کمالوندی ادامه داد: تلقی آمریکا این است که هنگامی که از یونسکو بیرون می آید و بخش اعظمی از بودجه این شرکت را نمی دهد، مجبور می شوند که از سیاست های واشنگتن تبعیت کنند کما اینکه راجع به عربستان هم هنگامی که شرکت ملل می خواست نامش را جزو فهرست ناقضان حقوق کودک قرار دهد با ترساندن به قطع بودجه، مواضع شرکت ملل را عوض کردن داد.

معاون شرکت انرژی اتمی گفت: اینها بخشی از واقعیات دنیاست که باید مراقب باشیم و مواظبت مورد نیاز را نیز داریم و همه تلاش ما این است که این مناسبات عوض کردن کند و مواضع شرکت ها مستقل و عادلانه باشد. تلاش کشور عزیزمان ایران در این مسیر این است که نظامات بین المللی در چارچوب منافع عمومی و برطرف تبعیض عمل کنند.

وی همچنین راجع به دیدار پرسش برانگیز آمانو با هیلی گفت: آقای آمانو در دیدار اخیرش با مقامات کشورمان در پایتخت کشور عزیزمان ایران بعد از ارائه گزارشی از مذاکراتش با موگرینی و مکرون توضیح داده بود که قرار است به ابوظبی و سپس به آمریکا برود تا در مجمع عمومی شرکت ملل متحد صحبت و همزمان با بعضی شخصیت های آمریکایی دیدار کند.

کمالوندی افزود: مدیرکل آژانس همچنین توضیح داده بود که در دیدارهایش چه خواهد گفت و تقریباً آنچه که ما شنیدیم موضوعاتی بود که انتظارش را داشتیم.

وی راجع به اینکه آیا آمانو به عنوان مدیرکل نهادی مستقل و بین المللی به مقامات کاخ سفید گزارش می دهد، گفت: در اینکه مدیر شرکت مهم بین المللی باید بعضی مشورت ها را با کشورهای عضو و نمایندگانشان داشته باشند تردیدی نیست که از این منظر موضوعی عادی است و عجیب نیست.

سخنگوی شرکت انرژی اتمی افزود: البته اگر آقای آمانو قرار باشد در مذاکراتش مباحث محرمانه را انتقال یافته کند قطعاً اشکال دارد ولی در این سفر و آن طور که قبل از سفرش به مقامات کشورمان توضیح داد که تلاشش این خواهد بود که طرف های متفاوت را متوجه کند که برجام توافقی است که می تواند پایدار و به نفع همه باشد.

کمالوندی اضافه کرد: بر این اساس اگر آقای آمانو با نشانه تقویت برجام مذاکره کرده باشد، دیدار و مذاکراتش عادی است.

وی همچنین راجع به تأثیر بیانات مکرر آمانو مبنی بر اعمال قویترین نظام راستی آزمایی بر فعالیت های هسته ای کشور عزیزمان ایران و جنبه روانی آن بر افکار عمومی گفت: از دید ما هنگامی که از نیرومند ترین راستی آزمایی صحبت می شود مطالبه ما نیز زیاد کردن می یابد.

کمالوندی افزود: ما بعضی مقاطع زمانی را در برجام تعریف کردیم به عنوان نمونه بعد از پنج سال قرار است تحریم های تسلیحاتی ما برداشته شود که اکنون دو سال آن گذشته است یا بعد از هشت سال باید جمع بندی نهایی آژانس از فعالیت های هسته ای کشورمان ارائه شود که این می تواند سریعتر انجام شود.

سخنگوی شرکت انرژی اتمی گفت: هنگامی که آژانس اعلام می کند که قویترین نظام راستی آزمایی را در برنامه هسته ای ما اعمال می کند مطالبه ما نیز جهت اینکه جمع بندی نهایی آژانس سریعتر از هشت سال باشد زیاد کردن می یابد بنابراین این وجه عنوان را نیز دست کم نگیریم که بسیار مهم است.

وی افزود: در دیدارهای متفاوت با آمانو با استناد به اینکه تعداد بازرسی ها و راستی آزمایی در کشورمان در مقایسه با دیگر کشورها زیاد است این مطالبه را از او داشتیم که باید جمع بندی نهایی آژانس سریعتر ارائه شود که این باعث اعلام عادی بودن برنامه هسته ای کشورمان خواهد شد.

کمالوندی اضافه کرد: اکنون گزارش های ادواری آژانس راجع به فعالیت های هسته ای کشورمان باید به شورای حکام و شورای امنیت شرکت ملل متحد ارائه شود ولی بعد از ارائه جمع بندی نهایی آژانس، گزارش های ادواری از بین بردن و تحریم ها برداشته می شود.

وی ادامه داد: در این چارچوب همه اینها در گرو جمع بندی نهایی آژانس از فعالیت های هسته ای کشورمان و جمع بندی نهایی نیز در گرو همکاری با آژانس است و زمانی که خود آنان چنین موضوعی را اظهار می کنند جهت ما توصیه ای مطلوب تلقی می شود و نباید از آن برداشت منفی کرد.

معاون شرکت انرژی اتمی همچنین راجع به تکرار ادعای آمانو مبنی بر ممکن بودن دسترسی آژانس به مراکز نظامی کشورمان گفت: دسترسی ها طبق پروتکل تعریفی دارد و ما در برجام فراتر از پروتکل نپذیرفته ایم.

کمالوندی افزود: آنچه در پروتکل آمده این است که دسترسی ها به دو دسته از اماکن می تواند ممکن شود نخست اماکنی که در آن مواد هسته ای باشد و دیگر، فعالیت هایی که در تناوب سوخت باشد ولو بدون مواد مانند ساخت سانتریفیوژها.

وی گفت: هنگامی که ما اطمینان کافی داریم که در تأسیسات نظامی مان هیچ مواد و فعالیتی وجود ندارد دلیلی نیست که بخواهند درخواست دسترسی داشته باشند گرچه آنان نیز تاکنون چنین درخواستی نداشته اند.

کمالوندی افزود: ممکن است طرف برابر فرضی را مطرح کند که تقریباً یک در میلیون نیز قرار نیست اتفاق بیفتد و پیشاپیش جهت موضوعی که قرار نیست اتفاق بیفتد پاسخی منفی از ما بگیرد و آن را به عنوان نشانه ای از نداشتن همکاری و صداقت ما به جامعه جهانی ارائه کند.

سخنگوی شرکت انرژی اتمی تاکید کرد: باید مراقب این زیرکی های رسانه ای باشیم بویژه آنکه این صحبت ها مربوط به آمانو نیست بلکه در قالب پرسش هایی منعکس می شود که به طور نمونه رویترز یا ای پی مطرح و او را مجبور می کنند که جمله ای در این باره بگوید.

وی افزود: در این عنوان از آقای آمانو می پرسند اگر با چنین وضعی مواجه شوید می خواهید دسترسی داشته باشید؟ با این حال پاسخ آقای آمانو به درستی این بوده که “آنچه جهت ما اهمیت دارد این است که در جاهایی که فعالیت های هسته ای باشد درخواست دسترسی می کنیم”.

کمالوندی گفت: بنابراین نباید پیشاپیش موضوعی را مطرح کنیم که اصلاً قرار نیست اتفاق بیفتد مانند اینکه به فرض یک در میلیون بخواهند اسنادی را ارائه بدهند و بگویند در فلان پادگان فعالیت هسته ای بوده است همچنان که یک بار در گذشته با چنین موضوعی در پارچین مواجه بودیم که پرونده اش بسته و عنوان حل و فصل شد.

معاون شرکت انرژی اتمی تاکید کرد: بنابراین این حقه رسانه هایی مانند ای پی و رویترز است که باید خیلی مراقب باشیم لیکن ممکن است باز هم تکرار شود و پرسش مشخص رسانه های داخلی این باید باشد که آیا آژانس درخواستی جهت دسترسی به مراکز نظامی ما داشته است؟ که طبعاً چنین درخواستی نداشته و بعید است چنین درخواستی را بخواهد داشته باشند.

واژه های کلیدی: آژانس | انرژی | ایران | آمریکا | آمریکایی | اخبار بین الملل

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه